در حال بارگذاری ...
سه‌شنبه 11 آذر 1404

دکتر زمانی در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت:
آموزش‌های مهارتی حلقه مستحکم در زنجیره توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت، با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت عتف و رئیس دانشگاه ملی مهارت دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۴؛ در سازمان مرکزی دانشگاه ملی مهارت برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه، نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت با حضور دکتر الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، دکتر سید احمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت عتف، دکتر زمانی، رئیس دانشگاه ملی مهارت، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، مدیران کل دانشگاه و مسئولین روابط عمومی استانی و ستادی، دوشنبه 10 آذرماه 1404 برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر فخر موسوی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور مجلس و استان‌ها ضمن خیرمقدم شرح مختصری از برنامه نشست را تشریح کرد.

در ادامه، دکتر زمانی ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور دکتر خضری، گزارشی از رشد چشمگیر 89% بودجه و موفقیت‌های سال گذشته ارائه کرد و بر نقش محوری آموزش‌های مهارتی در توسعه کشور تأکید کرد و مهم‌ترین چالش‌های دانشگاه از جمله کمبود نیروی انسانی و سرانه‌های پایین دانشجویی را مطرح کرد.

وی در این نشست، آموزش‌های مهارتی را حلقه مستحکم در زنجیره توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور دانست که با توجه به کمبود نیروی مهارتی متخصص، نیاز به آن دوچندان شده است و با اشاره به مأموریت دانشگاه ملی مهارت به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی آموزش رایگان و مأموریت‌گرا، افزود: این دانشگاه مقصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها است.

دکتر زمانی با اشاره به نقش دانشگاه در مهارت‌آموزی، اعلام کرد: دانشجویان دانشگاه ملی مهارت یکی از بازیگران اصلی مسابقات ملی مهارت هستند که این امر نشان‌دهنده سطح بالای آموزش دانشگاه است.

رئیس دانشگاه در پایان، مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش‌های مهارتی را کمبود کارشناس کارگاه اعلام کرد.

در ادامه نشست دکتر خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه ریاستی و روابط عمومی وزارت عتف، با تمرکز بر نقش روابط عمومی، تأکید کرد که در دنیای امروز، نقش روابط عمومی بسیار جدی و اساسی است.

وی بخشی از وظیفه کلیدی روابط عمومی موفق را، نقش ارتباطی، آگاهی بخشی دقیق، اعتمادسازی، تصمیم سازی و مدیریت شرایط بحرانی دانست.

دکتر خضری در جمع‌بندی سخنان خود، روابط عمومی‌ها را چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای دانشگاه تعریف کرد.

پنل اول این نشست با تقدیر از منتخبین استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان، گیلان، خراسان رضوی، همدان، قم، فارس، کرمانشاه و کرمان به پایان رسید.